desireforhappiness.blogg.se

Välkommen till min blogg om kampen till ett självförtroende. För mer än fyra år sedan fick jag diagnosen Anorexia Nervosa. En flicka som jag född år 1994 har haft olika ätstörningar enda sedan jag var väldigt liten och gått igenom en stora kamper med de psykiska sjukdomarna. Idag står jag på mina fötter och har lärt mig mycket av livet. Men många tankar finns fortfarande kvar och nu har jag utvecklad en ätstörning som kallas UND. Jag funderar mycket över livet finns det någon hopp för mig...någon dag ska jag kunna säga att jag mår bra på riktigt. Ge inte upp, tillsammans är vi starka!

Vem är jag?

Publicerad 2014-02-23 23:33:21 i Allmänt

Ibland kan jag känna mig tom i hjärtat och samtidigt tom i hela själen. Har ni haft den där känslan då ni inte riktigt vet hur ni mår, fall ni är glada eller ledsna. Jag kan inte konstatera själv vad jag är, men det ord som jag kan komma på är tomhet. Det känns oftast som att det saknas något inom mig som om något stort skulle hända för en förändring. Just nu vet jag inte riktigt vem jag är och jag är snarare rädd för hur jag kommer bli. Mitt tänk är så annorlundare nu en innan då jag var ett par år yngre. Det känns som min hjärna har gått in i en ny process, en annan division. Man kan beskriva allt som en bull deg som ligger och jäser och blir väntad på att bli baka. Jag är degen och vill bli dom där bullarna som tas ut ut ungnen nygräddade och fina, inte den där jästa lilla degen som väntar på att bli fullvuxen stor. 

Kroppen min kan nog jämföras med en en ynklig tjej medans huvudet mitt är en zombi tjutande drake som vill kläckas av iskallt vatten och en ynklig flicka som vill gömma sig för den modige tjej som vill kämpa sitt kött och blod för livet. 

Nu vill jag bara låta tiden rulla, även fast det kan vara rejält sjukt läskigt. Min kropp skall läkas och tomheten ska vissna ut. Det får ta sin tid och dom åren ska jag stå ut med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela