desireforhappiness.blogg.se

Välkommen till min blogg om kampen till ett självförtroende. För mer än fyra år sedan fick jag diagnosen Anorexia Nervosa. En flicka som jag född år 1994 har haft olika ätstörningar enda sedan jag var väldigt liten och gått igenom en stora kamper med de psykiska sjukdomarna. Idag står jag på mina fötter och har lärt mig mycket av livet. Men många tankar finns fortfarande kvar och nu har jag utvecklad en ätstörning som kallas UND. Jag funderar mycket över livet finns det någon hopp för mig...någon dag ska jag kunna säga att jag mår bra på riktigt. Ge inte upp, tillsammans är vi starka!

3 veckor med migrän

Publicerad 2014-07-30 00:30:28 i Allmänt

Som övertexten lyder är syftet sant i hela 3 veckor har jag gått runt med konstant migränanfall, spy attacker och flimmer. Fått ätit förebyggande mediciner och starka migräntabletter och inget hjälper. Jag har fortfarande den stickande knivhuggande värken i ena hjärnhalvan, snart tror jag att ja håller på att bli galen eller psykisk störd av detta. Att ständigt gå runt med något som aldrig tycks gå över gör mig till vansinne. Jag är mör så fruktansvärt mör, min vardag är en upp och ner pannkaka. Jag ligger där under pannkakan medans mina kompisar ligger över. Man känner sig som en liten flicka som får kolla på när barnen lekar där ute i trädgården. Jag är den lilla flickan som inte får gå ut, inte leka eller röra sig. Så fruktansvärd ledsen så fruktansvärt arg! Jag önskar så att det kommer bli en vändpunkt snart, och att vi hittar en orsak på felet istället för att läkarna proppar i mig massor av giftiga mediciner som ändå inte hjälper. Gud låt det bli en vändpunkt snart! Låt det bli en vändpunkt snart.

Uppdatering, den 30 Augusti 
Vi fick reda på svaret, anledningen till min ständiga migrän var en antidepressiv tablett som jag tagit i cirka tre års tid. Tabletten påverkar som sagt hjärnan och nu var det dags för mig att sluta med den. Den gav mig biverkningar och det var mamma och jag själva som kom fram till att trappa ut medicinen. Ursäkta mitt ordspråk, Men Tack sjukvården för att ni inte gav mig hjälpen när jag behövde, istället gav ni mig mediciner för att "stilla besvären". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela